Skip to main content

210-3232633   Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 greek flag   englishflagAsset 4 

FAQ

Συχνές ερωτήσεις

Τι είναι και τι κάνει ένας Ασφαλιστικός Πραγματογνώμονας;

Ο ασφαλιστικός πραγματογνώμονας είναι επαγγελματίας του ασφαλιστικού κλάδου. Ο ρόλος του είναι να ερευνά ασφαλιστικές απαιτήσεις για λογαριασμό πάντα ασφαλιστικών εταιρειών. Η αμοιβή του ασφαλιστικού πραγματογνώμονα καλύπτεται εξ' ολοκλήρου από την ασφαλιστική εταιρεία που τον ορίζει. Παίζει κρίσιμο ρόλο στη διαδικασία της ασφαλιστικής απαίτησης και είναι συνήθως ο πρώτος άνθρωπος με τον οποίον θα έχετε επαφή από την πλευρά της ασφαλιστικής εταιρείας, μόλις κάνετε αναγγελία μιας ζημιάς.

Ο πραγματογνώμονας επισκέπτεται το χώρο όπου υπάρχει η ζημιά εντός των πρώτων ημερών μετά την αναγγελία της ζημιάς. Ο σκοπός αυτής της επίσκεψης είναι να συλλέξει όλα τα απαραίτητα δεδομένα και να συντάξει έκθεση πραγματογνωμοσύνης, με βάσει την οποία προσδιορίζεται η εγκυρότητα της απαίτησης και υπολογίζεται το ποσό που θεωρεί ότι πρέπει να καταβάλει η ασφαλιστική εταιρεία βάσει του ασφαλιστηρίου συμβολαίου σας.

Συχνά κατά την διαδικασία, ο ασφαλιστικός πραγματογνώμονας κάνει συστάσεις με σκοπό την βελτίωση της ασφάλειας και της προστασίας για την αποφυγή περαιτέρω ζημιών ενώ σε αρκετές περιπτώσεις προτείνει λύσεις και συνεργεία για την αποκατάσταση των ζημιών.

Τι εξετάζει ο Ασφαλιστικός Πραγματογνώμονας;

Πρώτα απ’ όλα, εξετάζει κατά πόσον η ασφαλιστική εταιρεία έχει ευθύνη να καταβάλει αποζημίωση για την εκάστοτε ζημιά, σύμφωνα με τους όρους του ασφαλιστηρίου συμβολαίου και αν διαπιστώσει ότι υπάρχει ευθύνη, σε ποια έκταση. Συνήθως θα εξετάσει τα παρακάτω στοιχεία:

  • Διερευνά την αιτία για κάθε συμβάν και εξετάζει σε αντιπαραβολή με το ασφαλιστήριο συμβόλαιο κατά πόσον η ζημιά που προκλήθηκε καλύπτεται αυτό.
  • Υπολογίζει την επάρκεια των ασφαλισμένων κεφαλαίων και υπολογίζει το ποσοστό της ασφαλιστικής κάλυψης της ζημιάς.
  • Εξετάζει την πλήρωση των όρων του ασφαλιστηρίου συμβολαίου (γενικούς και ειδικούς).
  • Εξετάζει εάν υπάρχει ταυτοποίηση των περιγραφών των ασφαλισμένων αντικειμένων σε σχέση με την πραγματικότητα.
  • Υπολογίζει την εκτίμηση της αποκατάστασης των ζημιών και επισημαίνει κατά πόσον το ποσό του αιτήματος αποζημίωσης είναι εύλογο.
  • Επιβεβαιώνει ότι στην απαίτηση περιλαμβάνονται μόνο αντικείμενα σχετικά με τη ζημιά.
  • Σε πολλές περιπτώσεις εκφράζει τις απόψεις τους σχετικά με τον ποσοστό της ασφαλιστικής κάλυψης.
Ποια είναι η διαφορά του Ασφαλιστικού Πραγματογνώμονα από τον Τεχνικό Σύμβουλο Διαχείρισης Ζημιών;

Ο ασφαλιστικός πραγματογνώμονας εργάζεται για λογαριασμό της ασφαλιστικής εταιρείας που τον ορίζει ως ερευνητή και εκτιμητή της ζημιάς που έχει υποστεί ο ασφαλισμένος. Αντίθετα ο τεχνικός σύμβουλος διαχείρισης ζημιών εργάζεται για λογαριασμό του ασφαλισμένου. Κάθε ένας από τους δύο αυτούς επαγγελματίες προασπίζει τα συμφέροντα του πελάτη του διατηρώντας ωστόσο την αμεροληψία του και τον επιστημονικό του όρκο.

Ο ασφαλιστικός πραγματογνώμονας ορίζεται και πληρώνεται εξ΄ ολοκλήρου από την ασφαλιστική εταιρεία. Στόχος του είναι να βελτιώσει τη θέση των εντολέων του στον επερχόμενο διακανονισμό για το ύψος της αποζημίωσης σας, διαμορφώνοντας όλους τους μοχλούς πίεσης υπέρ των εντολέων του. Σε καμία περίπτωση δεν είναι ο ρόλος του να σας συμβουλέψει ή να σας βοηθήσει να ετοιμάσετε ή να διαχειριστείτε την απαίτησή σας.

Ο τεχνικός σύμβουλος αναλαμβάνει να διαμορφώσει και να παρουσιάσει την ασφαλιστική σας απαίτηση. Επίσης, αναλαμβάνει να επικοινωνεί και να διαπραγματεύεται με τον ασφαλιστικό πραγματογνώμονα για λογαριασμό σας και φροντίζει τα συμφέροντα σας σε κάθε βήμα της διαδικασίας. Στόχος του τεχνικού σας συμβούλου είναι να λάβετε την υψηλότερη δυνατή αποζημίωση, σύμφωνα με τους όρους του ασφαλιστηρίου συμβολαίου σας και αυτό να γίνει στον μικρότερο δυνατό χρόνο με την ελάχιστη απασχόληση από εσάς.

Είναι σημαντικό ο τεχνικός σύμβουλος να εμπλακεί όσο το δυνατόν νωρίτερα στη διαδικασία της ασφαλιστικής αποζημίωσης. Έχει αποδειχτεί από τα εκατοντάδες έργα που έχουμε διαχειριστεί ότι τα καλύτερα αποτελέσματα ήρθαν για τους ασφαλισμένους που ξενκίνησαν συνεργασία με τεχνικούς συμβούλους τις πρώτες ημέρες της ζημιάς τους.

Γιατί είναι αναγκαία η συμβολή του Τεχνικού Συμβούλου Διαχείρισης Ζημιών;

Σε περίπτωση ζημιάς, η ασφαλιστική εταιρεία έχει ευθύνη να καλύψει τα κόστη για την αποκατάσταση του ακινήτου σας και την αντικατάσταση ζημιωμένου περιεχομένου, αποθεμάτων, μηχανημάτων, κλπ, ανάλογα με το είδος της ζημιάς και την σχετική ασφαλιστική κάλυψη.

Στα πρώτα στάδια, η διαδικασία φαίνεται απλή. Ωστόσο, όσο προχωρά η διαδικασία της απαίτησης, η καθημερινή ενασχόληση και οργάνωση των εργασιών αποκατάστασης σε συνδυασμό με συλλογή των απαραίτητων στοιχείων για την κατάρτιση μιας σωστής απαίτησης ζημιάς, μπορεί να είναι μια πολύ στρεσογόνα και χρονοβόρα διαδικασία, η οποία απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις σχετικά με τις καλύψεις του συμβολαίου σας και τις διαδικασίες που απαιτούνται για την αποζημίωση.

Ο τεχνικός σύμβουλος διαχείρισης ζημιών, με βάση την εμπειρία και τη γνώση του, είναι ο μόνος που μπορεί να σας υποστηρίξει σε όλα τα στάδια αυτής της διαδικασίας, απαλλάσσοντας από χρονοβόρες επικοινωνίες με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη. Το αποτέλεσμα είναι μια σωστή και τεκμηριωμένη απαίτηση, η οποία εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις καλύψεις και τους όρους του ασφαλιστήριου συμβολαίου. Παράλληλα, η εμπλοκή του τεχνικού συμβούλου, επιταχύνει τη διαδικασία αποζημίωσης και την επιστροφή σας στην ομαλότητα.

Γιατί να επιλέξετε την FAIR Consulting ως Τεχνικό Σύμβουλο Διαχείρισης για τη ζημιά σας;
  • Διαθέτει εμπειρία και γνώση στο τομέα της εκτίμησης και αποζημίωσης ζημιών
  • Έχει την εκτίμηση της ασφαλιστικής αγοράς για την ανεξαρτησία και τον επαγγελματισμό της
  • Η διαπραγματευτική προσέγγισή μας αποσκοπεί στην επίλυση της υπόθεσης, με τις λιγότερες αντιπαραθέσεις με τα υπόλοιπα μέρη.
  • Έχει εξαιρετικές σχέσεις συνεργασίας με όλες τις ασφαλιστικές εταιρείες και όλους τους πραγματογνώμονες της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς.
Πώς αμοίβεται η FAIR Consulting ως Τεχνικός Σύμβουλος Διαχείρισης Ζημιών;

Ο τεχνικός σύμβουλος αμοίβεται συνήθως με ένα μικρό ποσοστό του τελικού ποσού της αποζημίωσης που θα λάβει ο δικαούχος του ασφαλίσματος. Η αμοιβή καλύπτει σε μεγάλο μέρος τα έξοδα του έργου.

Ωστόσο υπάρχουν επιπλέον δυνατότητες για διαφορετικό αμοιβολόγιο σε ειδικές περιπτώσεις ζημιών. 

Το ποσοστό της αμοιβής συμφωνείται με τον πελάτη που έχει υποστεί τη ζημιά και εξαρτάται από διάφορους παράγοντες (ύψος της ζημιάς, πολυπλοκότητα της διαδικασίας αποζημίωσης, πλήθος εμπλεκομένων μερών, χρόνος εμπλοκής στη διαδικασία ασφαλιστικής αποζημίωσης, κλπ).

Σε περιπτώσεις άλλων υπηρεσιών η αμοιβή καθορίζεται ανάλογα και σε συνεργασία με τον ενδιαφερόμενο.

Ποια είναι η διαδικασία εμπλοκής του Τεχνικού Συμβούλου Διαχείρισης Ζημιών;

Ο τεχνικός σύμβουλος μπορεί να εμπλακεί σε μια υπόθεση ζημιάς, είτε απευθείας από τον πελάτη, είτε μέσω τρίτου (ασφαλιστικού διαμεσολαβητή ή δικηγόρου).

Μπορεί να εμπλακεί σε κάθε φάση της διαδικασίας ασφαλιστικής αποζημίωσης. Ωστόσο, το βέλτιστο είναι η συνεργασία να ξεκινάει αμέσως μετά τη ζημιά, ιδανικά πριν την πρώτη επίσκεψη του πραγματογνώμονα της ασφαλιστικής εταιρείας. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται ο σχεδιασμός της κατάλληλης τακτικής σε όλα τα επίπεδα.

Ποια είναι η θέση του Τεχνικού Συμβούλου Διαχείρισης Ζημιών σε σχέση με υπόλοιπα μέρη όταν η ζημιά καλύπτεται από ασφάλιση;

Ο τεχνικός σύμβουλος ενεργεί ανεξάρτητα από όλα τα υπόλοιπα εμπλεκόμενα μέρη και πάντα μόνο προς όφελος του πελάτη του, ιδιώτη ή επιχείρησης. Είναι ο σύνδεσμός σας σε κάθε επικοινωνία, διαπραγμάτευση ή τεχνική τεκμηρίωση που προκύπτει στη διαδικασία ασφαλιστικής αποζημίωσης.

Χρειάζεται να υπάρχει ασφαλιστική κάλυψη για να εμπλακεί η FAIR Consulting;

Όχι απαραίτητα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις υπηρεσίες της FAIR Consulting, ακόμα και σε περιπτώσεις όπου διεκδικείτε αποζημίωση από κάποιον τρίτο, τον οποίο θεωρείτε ότι ευθύνεται για τη ζημιά.

Εκτός από υπηρεσίες σε περίπτωση ζημιάς, τι άλλο μπορεί να μου προσφέρει η FAIR Consulting;

Μπορείτε να απευθυνθείτε στη FAIR Consulting για υπηρεσίες που δεν σχετίζονται με την αποζημίωση κάποιας ζημιάς.

Οι σχετικές υπηρεσίες που προσφέρει είναι:

  • Εκτίμηση, για προασφαλιστικό έλεγχο ή για την πώληση ή αγορά κάποιου ακινήτου.
  • Σύνταξη τεχνικο-οικονομικής έκθεσης για νομικούς ή άλλους σκοπούς.
  • Έλεγχος πληρότητας ασφαλιστικής κάλυψης και συστάσεις για την βελτίωση της κάλυψης.
  • Εκπαίδευση σε θέματα που σχετίζονται με τη διαδικασία ασφαλιστικής αποζημίωσης.
  • Τεκμηρίωση και διαπραγμάτευση σε κάποια διένεξη με τρίτο.
Ποια είναι τα οφέλη της συνεργασίας με την FAIR Consulting;
  • Γρήγορη και εξωδικαστική επίλυση της διένεξης που σχετίζεται με μια ζημιά. Στην περίπτωση που η υπόθεση ακολουθήσει δικαστική οδό, η FAIR Consulting και οι συνεργάτες της παρέχουν την απαραίτητη υποστήριξη στους νομικούς σας συμβούλους.
  • Εξασφάλιση του μέγιστης δυνατής αποζημίωσης. Με την παρέμβαση μας είναι πιθανή η αναθεώρηση των αρχικών εκτιμήσεων αποζημίωσης που εισηγούνται οι πραγματογνώμονες στις ασφαλιστικές εταιρείες.
  • Καίρια συμβολή στην αποτελεσματική επικοινωνία (παρεμβάσεις, προετοιμασία, τεκμηρίωση απαντήσεων) με τα εμπλεκόμενα μέρη (πραγματογνώμονες / ασφαλιστικές εταιρείες).
  • Στρατηγικές κινήσεις και μεθοδολογία κατά τη διαπραγμάτευση και το διακανονισμό.
  • Τεχνική υποστήριξη στην αξιολόγηση των εκτιμήσεων που έγιναν στα ασφαλισμένα κεφάλαια και τη ζημιά
  • Σχεδιασμός τακτικής σε συνεργασία με τον πελάτη και τα στελέχη που τον πλαισιώνουν.
  • Ο πελάτης ενημερώνεται πλήρως καθ όλη τη διάρκεια της υπόθεσης.
  • Ο πελάτης – επιχείρηση ή ιδιώτης – δεν αναλώνει πολύτιμο χρόνο και πόρους για τη διαχείριση της ζημιάς, ενώ παραμένει κυρίαρχος στις κρίσιμες για τη διαδικασία αποφάσεις.
  • Υποστήριξη στην συγκέντρωση και αξιολόγηση των απαραίτητων για τη διαδικασία της εκτίμησης της ζημιάς στοιχείων και οδηγίες για την προετοιμασία του φακέλου της απαίτησης.
  • Αποτελεσματικές διαπραγματεύσεις.
  • Αναλυτική έκθεση στην οποία καταγράφονται τα σημεία όπου υπάρχουν περιθώρια για αύξηση της αποζημίωσης και τα σημεία όπου δεν υπάρχει τέτοιο περιθώριο. Αυτό βοηθάει στη λήψη των σωστών αποφάσεων από την πλευρά του πελάτη και να μην αναλώνει την ενέργεια και το χρόνο του σε θέματα τα οποία δεν έχουν ελπίδα διαφοροποίησης, τουλάχιστον εξωδικαστικά.
Σε ποιες περιπτώσεις μπορεί η ασφαλιστική εταιρία να απορρίψει την απαίτηση και να μην καταβάλει αποζημίωση;

Κάποιες φορές μια ασφαλιστική απαίτηση απορρίπτεται και αυτό μπορεί να συμβεί στις ακόλουθες περιπτώσεις:

  • Βαριά αμέλεια από πλευρά του ασφαλισμένου στην περίπτωση που αυτή μπορεί να στοιχειοθετηθεί από την ασφαλιστική εταιρεία ως αθέτηση των όρων του ασφαλιστηρίου συμβολαίου.
  • Ανειλικρίνεια ή απόκρυψη πληροφοριών κατά την αίτηση του ασφαλιστηρίου συμβολαίου.
  • Υπασφάλιση. Αυτό σημαίνει ότι η περιουσία σας, έχει πολύ μεγαλύτερη αξία από αυτήν που αναφέρεται στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο και σε αυτήν την περίπτωση θα χρειαστεί να πληρώσετε εσείς τη διαφορά για να καλυφθεί το κόστος της ζημιάς. 
  • Εφαρμογή ειδικών και γενικών όρων ή εφαρμογή εξαιρέσεων.

Ωστόσο, όταν μια απαίτηση απορριφθεί και κρίνετε ότι η απόφαση ήταν άδικη ή χωρίς επαρκή τεκμηρίωση, υπάρχουν κάποιες ενέργειες στις οποίες θα μπορούσαμε να συνεισφέρουμε. Η FAIR Consulting μελετώντας όλα τα ασφαλιστικά έγγραφα, μπορεί να κρίνει, εάν υπάρχουν περιθώρια να αντικρούσετε αυτή η απόφαση και να κάνει τις απαραίτητες ενέργειες για τη διεκδίκηση αποζημίωσης από την ασφαλιστική εταιρία. Η FAIR Consulting μπορεί να ενεργήσει ως ειδικός σύμβουλος σας σε μια διαδικασία ένστασης προς την ασφαλιστική εταιρεία, συντάσσοντας μια τεκμηριωμένη τεχνικοοικονομική πραγματογνωμοσύνη.

Τι πρέπει να κάνετε σε περίπτωση που έχετε υποστεί ζημιά;
  • Ενημερώστε τον ασφαλιστή σας και την ασφαλιστική σας εταιρεία.Η ενημέρωσή σας θα πρέπει να σύντομη και περιεκτική. Στην επιστολή της αναγγελίας της ζημιάς δεν χρειάζονται λεπτομέρειες.
  • Άμεσα αναζητήστε υποστήριξη από τεχνικό σύμβουλο διαχείρισης ζημιών εγνωσμένης αξίας και μην διστάσετε να ζητήσετε πληροφορίες από πελάτες τους. Δυστυχώς υπάρχουν πολλοί ακατάλληλοι που υπερεκτιμούν τις δυνάμεις τους.
  • Προσπαθείστε να μειώσετε τις επιπτώσεις της ζημιάς σας, εξασφαλίζοντας ωστόσο την ασφάλεια των προσώπων που βρίσκονται στο χώρο της ζημίας.
  • Αποτυπώστε φωτογραφικά ή βίντεο τον χώρο της ζημίας, ενώ αν έχετε εντοπίσει την γενεσιουργό αιτία επιμείνατε σε ιδιαίτερη αποτύπωση. 
  • Δώστε στις αρχές κάθε δυνατή βοήθεια και πληροφορία που θα σας ζητηθεί και αισθάνεστε ότι θα συνεισφέρει στο έργο τους.
  • Κατά τις επικοινωνίες σας με τους εμπλεκόμενους φορείς και ειδικά με τους ασφαλιστικούς πραγματογνώμονες αναφερθείτε με σαφήνια και απαντήστε μόνο αν είστε 100% βέβαιοι για την ορθότητα της απόκρισής σας. 
  • Σε καμία περίπτωση μην εκφράσετε προσωπικές σας απόψεις μόνο τα απολύτως επιβεβαιωμένα γεγονότα ενδιαφέρουν. 
  • Πριν την επίσκεψη του πραγματογνώμονα είναι σημαντικό να μην απορρίψετε ζημιωμένα αντικείμενα. Τα αντικείμενα που θα απορρίψετε είναι πιθανό να μην τα αποζημιωθείτε ακόμη και εάν τα συμπεριλάβετε στην απαίτηση αποζημίωσης.
  • Επίσης, συνιστάται να έχετε τη δυνατότητα να τεκμηριώσετε τις δαπάνες για τις τυχόν επείγουσες εργασίες που πραγματοποιήσατε μετά το συμβάν.