210-3232633   Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 greek flag   englishflagAsset 4 

Αποζημιώσεις: Γρήγορα, Ικανοποιητικά και με τη λιγότερη ενασχόληση

Ο κ. Manning ανέδειξε τα πλεονεκτήματα που προκύπτουν από την αξιοποίηση ενός διαχειριστή ζημιών, αλλά και το πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος του μεσίτη ασφαλίσεων, ο οποίος «πλέον δεν μπορεί να είναι μόνο πωλητής ασφάλισης. Θα πρέπει να αναλάβει και τον ρόλο του διαχειριστή του κινδύνου». Μάλιστα, όπως ανέφερε, καθώς οι εταιρείες αναζητούν διαρκώς τρόπους για να μειώσουν το κόστος, συχνά εις βάρος του πελάτη, η παρουσία μεσίτη, ειδικά σε περιπτώσεις ζημιών, μπορεί να εξασφαλίσει αποζημιώσεις κατά 30% υψηλότερες. «Το πλεονέκτημα ενός μεσίτη είναι η προστασία, η υποστήριξη και οι συμβουλές που προσφέρει, όχι η τιμή», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Manning.

Η πώληση με βάση την τιμή δεν είναι λύση

«Όταν οι πελάτες μου εστιάζουν στο κόστος, τους λέω: το ασφάλιστρο δεν είναι το κόστος του κινδύνου, αλλά το κόστος για να τον αποφύγεις. Ποιο είναι το συνολικό κόστος του κινδύνου; Είναι τα ασφάλιστρα, οι αμοιβές και οι προμήθειες, το κόστος του ελέγχου των κινδύνων, η υπέρβαση του ασφαλιστηρίου και οι απαλλαγές, αλλά και οι ανασφάλιστες ή/και αυτο-ασφαλισμένες ζημίες, καθώς και όποιο μέρος των ζημιών δεν αποζημιώνονται λόγω υπασφάλισης. Αυτά τα δύο τελευταία είναι που συνήθως καταστρέφουν έναν επιχειρηματία όταν συμβεί μια ζημιά. Γι’ αυτό επαναλαμβάνω ότι η αξία ενός ασφαλιστηρίου συμβολαίου έγκειται στην προστασία που προσφέρει και όχι στην τιμή του», επεσήμανε ο κ. Manning.

Για τον ίδιο εξίσου σημαντική είναι η γρήγορη ανάκαμψη του ασφαλισμένου. «Όσο γρηγορότερα ανακάμψει ο ασφαλισμένος, τόσο περισσότερες πιθανότητες να επιβιώσει έχει. Έρευνες έχουν δείξει ότι το 50% των επιχειρήσεων δεν επανακάμπτουν μετά από μια ζημιά, το 13% επανακάμπτει, αλλά αλλάζει μεσίτη, και το 37% επανακάμπτει παραμένοντας στον ίδιο μεσίτη», τόνισε ο ομιλητής, για να αναφερθεί στη συνέχεια σε μία ακόμα έρευνα που διεξήχθη σε παγκόσμιο επίπεδο, στην οποία συμμετείχαν σχεδόν 25.000 πελάτες σε 33 χώρες και δείχνει πόσο σημαντική είναι η σωστή εξυπηρέτηση: Η έρευνα αυτή έδειξε ότι, στην Αμερική και μόνο, το 55% των πελατών άλλαξε πάροχο, κατά το παρελθόν έτος, λόγω της κακής εξυπηρέτησης, με εκτιμώμενο κόστος τα $ 1,6 τρις.

Γιατί είναι τόσο σημαντική η σωστή κάλυψη για μια ΜΜΕ ή μικρή επιχείρηση;

Σύμφωνα με τον κ. Manning, «το πιο σημαντικό συμβόλαιο που οι πελάτες μας πρέπει να έχουν στην επιχειρηματική ζωή τους είναι το ασφαλιστήριο συμβόλαιό τους. Οποιαδήποτε ζημιά, ακόμα και η επιχειρηματική, μπορεί εύκολα να γίνει προσωπική, εάν το ασφαλιστήριο που έχουμε συνάψει δεν καλύπτει σωστά τον κίνδυνο. Γι’ αυτό πρέπει η κάλυψη να είναι σφαιρική. Αυτό πρέπει να το εξηγούμε στους πελάτες μας –ειδικά αν πρόκειται για μικρομεσαίες και μικρές επιχειρήσεις. Γιατί πολλές επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένης και της δικής μου, είναι η μοναδική πηγή εισοδήματος μας. Δεύτερον, είναι είναι η κύρια, αν όχι η μοναδική μας επένδυση. Θα συνεχίζω να διατηρώ τον τρέχοντα τρόπο ζωής μου και στο μέλλον μέσα από τη συνεχή επανεπένδυση στην επιχείρησή μου. Τρίτον, ελπίζω ότι θα συνταξιοδοτηθώ από την επιχείρησή μου. Εμείς ως ελεύθεροι επαγγελματίες δεν μπορούμε να βασιζόμαστε στην κυβέρνηση για τις συντάξεις μας, θα πρέπει να φροντίζουμε τον εαυτό μας. Επίσης, συχνά απαιτείται και η δέσμευση-υποθήκη προσωπικών μας περιουσιακών στοιχείων. Δεν πρέπει να παραβλέπονται επίσης οι επιπτώσεις στην κοινότητα. Αν κάποιος μείνει άνεργος, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε κατάρρευση του γάμου, σε διαζύγιο, ακόμη και στην αυτοκτονία. Ελπίζω, λοιπόν, αυτό να σας δίνει μια ιδέα της σημασίας του προϊόντος που πουλάμε».

Στην Ελλάδα, η γλώσσα σας προστατεύει

Από το 1971, που ο Αυστραλός ομιλητής ξεκίνησε την καριέρα του στον ασφαλιστικό κλάδο, έχουν συμβεί κοσμογονικές αλλαγές, οι οποίες οδηγούνται από την εξέλιξη της τεχνολογίας. Παρόλο που, όπως είπε, δεν πιστεύει ότι οι επαγγελματίες του κλάδου θα αντικατασταθούν από τους υπολογιστές, είναι γεγονός ότι η ασφαλιστική βιομηχανία βρίσκεται κάτω από τεράστια πίεση και αλλαγές: μεγάλες ασφαλιστικές εταιρείες εξαπλώνονται γεωγραφικά, γεγονός που τις βοηθά να διασπείρουν τους κινδύνους και να έχουν λιγότερη ανάγκη τους αντασφαλιστές. Οι τελευταίοι ως απάντηση άρχισαν να δραστηριοποιούνται και στις πρωτασφαλίσεις, ενώ αναπτύσσονται όλο και περισσότερο τα direct προϊόντα και οι on-line πωλήσεις. Καινούργια συστήματα πληροφορικής και καλύτερη χρήση των big data κάνουν τους νεοεισερχόμενους στην αγορά πιο ευέλικτους και περισσότερο ανταγωνιστικούς, θέτοντας εκτός αγοράς τους παραδοσιακούς παίκτες του κλάδου. «Στην Ελλάδα, η γλώσσα σας προστατεύει. Δεν είναι εύκολο να προσεγγίσουν τους πελάτες σας, όπως ήδη γίνεται στην Αυστραλία και τη Ν. Ζηλανδία, όπου εταιρείες από τις ΗΠΑ ή το Ηνωμένο Βασίλειο πωλούν on-line, χωρίς καν να χρειάζεται να έχουν γραφεία στις χώρες αυτές. Οι παραδοσιακές ασφαλιστικές εταιρείες αναγκάστηκαν να προβούν σε μεγάλες επενδύσεις, για να καταφέρουν να αντεπιτεθούν σε αυτή τη βάση, ενώ ταυτόχρονα υπήρξε τεράστια πίεση επί των ασφαλίστρων», ανέφερε ο κ.Manning. 

Πιέσεις, όπως είναι φυσικό, δέχονται και οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές, οι οποίοι βλέπουν μείωση των εσόδων και του περιθωρίου κέρδους τους, και οδηγούνται αναπόφευκτα σε συγχωνεύσεις. Παράλληλα, «η τεχνολογία αντικατέστησε τους ανθρώπους που συνταξιοδοτήθηκαν και εγκατέλειψαν τον χώρο. Αυτό έχει δημιουργήσει ένα κύμα νέων ταλέντων που έρχονται στη βιομηχανία, τα οποία αναζητούν απεγνωσμένα τη γνώση, αλλά δεν έχουν το πλεονέκτημα της τεχνογνωσίας ή τον χρόνο που η γενιά μου είχε για να μάθει», παρατήρησε ο κ. Manning.

Και ο ρόλος του διαχειριστή ζημιών; Μήπως λειτουργεί ανταγωνιστικά προς τον μεσίτη;

«Ακριβώς όπως ένας γενικός ιατρός θα παραπέμψει έναν ασθενή σε κάποιον ειδικό ή χειρουργό σε περίπτωση σοβαρής ασθένειας ή ατυχήματος, έτσι και ο μεσίτης φέρνει τον πελάτη του στον διαχειριστή ζημιών για να τον βοηθήσει ως ειδικός, όταν προκύψει η ζημιά. Και, όπως ο ειδικός γιατρός δίνει πίσω τον πελάτη στον γενικό γιατρό στο τέλος της διαδικασίας, το ίδιο κάνει και ο διαχειριστής ζημιών», απάντησε ο κ. Manning, για να προσθέσει: «Η αξία της ασφάλισης αποδεικνύεται την ώρα της ζημίας. Εκείνη τη στιγμή, το να χρησιμοποιήσετε έναν ειδικό, όπως είναι ο διακανονιστής ζημιών, μπορεί να απο δειχθεί μεγάλο πλεονέκτημα για τον πελάτη σας. Ο πελάτης τότε συνειδητοποιεί πόσο σημαντικά είναι η επιχείρησή του και το ασφαλιστικό του πρόγραμμα όταν συμβεί η απώλεια. Ποτέ πριν δεν έχει διαβάσει το συμβόλαιό του και αναζητά καθοδήγηση εκεί νη τη στιγμή».

Τι ακριβώς κάνει ένας διαχειριστής ζημιών;

Οι επικεφαλής της Fair Consulting, κ.κ.Απόστολος Βουλόγκας και Βασίλης Κράτσας, μας έδωσαν την απάντηση στις εισαγωγικές τους ομιλίες:

Αναλαμβάνει για λογαριασμό του εντολέα του, ιδιώτη ή επιχείρησης, που έχει υποστεί ζημιά, να χειριστεί όλη τη διαδικασία, ώστε αυτός να αποζημιωθεί γρήγορα και δίκαια. Στο πλαίσιο αυτό, ο διαχειριστής ζημιών ενημερώνει τους ασφαλισμένους για το τι καλύπτει και τι όχι το ασφαλιστήριό τους, τους εξηγεί ό,τι δεν τους είναι οικείο, συμπληρώνει με ταχύτητα και ακρίβεια όλα τα έγγραφα που απαιτούν οι ασφαλιστικές εταιρείες από τους ασφαλισμένους τους, ενημερώνει σφαιρικά και με ακρίβεια τόσο τον εντολέα όσο και όλα τα υπόλοιπα εμπλεκόμενα στη ζημιά μέρη (ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές, διακανονιστές ασφαλιστικών εταιρειών, πραγματογνώμονες, νομικούς).

Το πρώτιστο σε μία υπόθεση αποζημίωσης είναι η ταχύτητα και η ισορροπία, έτσι ώστε όλα τα μέρη να μείνουν ικανοποιημένα. Για να επιτευχθεί, όμως, αυτό, τεχνικοί σύμβουλοι, ασφαλιστικές εταιρείες, διαμεσολαβητές, πραγματογνώμονες και ασφαλισμένοι θα πρέπει να είναι και να λειτουργούν ως ομάδα. Ο τεχνικός σύμβουλος παίζει καθοριστικό ρόλο στην κατεύθυνση αυτή, καθώς φροντίζει η συνεργασία να είναι έντιμη και γόνιμη και να υπάρχει εμπιστοσύνη μεταξύ των μερών.